Superbra helg- och en rejäl vurpa med trialen

Hej och hå! Nu kommer en text om min "fartfyllda" helg x)

Det ingen bloggning igår och jag har vart rätt dålig på uppdatering det senaste. I'm to buissy living :D
Ne, men jag har gjort så himla mycket roliga grejer på den senaste tiden och jag finner det inte lika roligt att blogga längre... Det känns liksom som en påhittad data värld.

Aja, jag var i alla fall på en Sm deltävling i trial igår och kollade på syrran samt lite nyfunna vänner (haha) som tävlade. Min duktiga syster VANN och kom alltså på 1.a plats. Så stolt!:)
Sedan hade Torbjörn (några kompisars pappa) tagit med en 80 kubikare till mig som jag skulle testa sen.
Wille skulle lära mig grunderna på trial eftersom det är en väldigt komplicerad och svår motorsport. Han skrattade hela tiden åt mig haha! Men vi hade roligt i alla fall. Jag kunde knappt svänga i början men sen efter ett tag så lärde han och Erik mig att koppla, slira på kopplingen, svänga och ha knäna på rätt sätt osv.

Så jag övade säkert i över en timma och det var hur kul som helst!! Jag kunde till och med köra upp för en ganska brant sten och svänga i ett område (det är mycket svårare än man tror). Senare åkte vi ut på en lång stig i skogen, och det var jätte brant på en del ställen och massa svår terräng som stenar, stockar osv.

Jag körde in i värsta ler-träsket med en hal lång stubbe/rot som stack upp från marken så däcket svängde in mot en bergsvägg medan jag tappade kontrollen över styret och ena styret pressade in mig mot bergsväggen mellan bena (SÅ JÄÄÄVLA ONT) och min hand fastnade på gasen så trialens däck snurrade runt och jag försökte få tag i kopplingen med ena handen medans pappa skulle hjälpa mig och tillslut kom han till undersättning! 
Så jäkla ont gjorde det att vara inpressad med en fet trial mellan en bergsvägg... 

Sen vurpade jag med trialen ett par gånger till hehe... Idag sitter jag med blåmärken överallt på bena hehe...
Jag ser fram emot nästa träning! Om någon månad/månader kommer jag förmodligen att börja tävla i N gruppen. Det är sjuukt roligt verkligen! 

Efter det åkte vi trötta hem från Kinna och jag och syrran tog tåget ner till göteborg (1 timmas resetid) och därefter gick vi till FILMSTADEN och såg på "Leap Year". Den var bra och supermysig! Men den kunde vart liiite bättre:)
Vi snackade as länge och hade en sån där mysig syster dag. Sedan sov vi på natten när vi tog tåget hem igen.

Mysigaste helgen på länge tycker jag nog♥
 


Sofia för ett par veckor sedan på träningslägret i Grossheubach


Min underbara och fina syster och jag♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0