Inlägget som skulle kommigt igår



För inte så länge sedan hittade jag ett citat i min loggbok där det stod "Gör mer av det som du tycker är roligt".
Aldrig har jag hört en sådan bra mening som just den.
Det stämmer ju helt och hållet! Jag tycker att vi människor unnar oss saker för våran egen skull alldeles för lite. Många i alla fall skulle nog behöva "pimpa" sina liv lite...
Mångas liv ser ut såhär:
* Frukost
* Sedan till jobbet
* Lunch på jobbet
* Hem efter jobbet
* Kvällsmat
* Kolla lite nyheter
* Sova

NU säger jag inte att alla lever sågär men väldigt många skaffar sig rutiner som dessa, och det finns kanske inte så mycket annat att göra.

Men vi har fått varsitt LIV. Vi borde göra något extra roligt med det. Visst, man behöver arbeta och äta men man kan trycka in mer saker i vardagen som gör livet lite roligare och lite bättre.
Det räcker med några få små saker som lättar upp tillvaron.
MIN KOMPIS JULIA HAR HJÄLPT MIG ATT KOMMA PÅ ROLIGA/MYSIGA SAKER
Vad man kan göra på vanliga veckodagar/helger:

* Ta en fika efter skolan/jobbet

* Gå på Bio. Varför inte en vanlig tisdag?

* Baka

* Hyr film

* Bowla

* Ta ett bubbelbad

* Gå på restaurang (varför inte en vanlig veckodag?)

* Ta en shoppingrunda (Gekås är alltid bra, hehe)

* Planera sommaren (det tycker jag är mysigt och roligt)

* Tänd massa ljus, det ger mysig stämning.

* Åk och simma/träna

* Hyr uteritt med hästar (supermysigt)

* Överraska din vän. Kanske kan man baka en tårta? (det har jag gjort ibland till mina vänner, funkar alltid!)


Sådär. Hoppas ni fick lite idéer.

En bild från när jag och några vänner var och fikade på café viskan. Det var jättemysigt! :)




Nuhoppas jag att ni får en jättemysig kväll! Vi hörs♥


Kommentarer
Postat av: Sara BM

Jodå håller med! Hade det bara inta vara för alla läxor, och så är man ju så himla trött efter skolan! :O

2009-11-19 @ 18:48:32
URL: http://saraholic.blogg.se/
Postat av: moa

du är en MYSIG person :)

puss!<3

2009-11-19 @ 21:19:00
Postat av: JULLEEE

DIN GRIS BECKA, JAG VILL VARA MED I DIN BLOGG!!!! JAG KOM PÅ 1000/2 SAKER SOM DU SKREV ATT MAN KUNDE GÖRA :D<3 love you

2009-11-19 @ 21:53:19
Postat av: SVAR TILL MOA:

sv: haha, naaaw:) eller ska jag ta detta positivt? :P hihihi

2009-11-19 @ 22:07:30
URL: http://basicbecka.blogg.se/
Postat av: SVAR TILL JULIA:

sv: haha, julia, du är envis! Jag ska skriva till ditt namn i inlägget, I promise:P<3loveu2

2009-11-19 @ 22:08:23
URL: http://basicbecka.blogg.se/
Postat av: tess

great :)

2009-11-19 @ 22:51:07
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: moa

TA DET POSITIVT!:D

och inlägget över, känner jag igen det linnet? HAHA!;D<3

2009-11-20 @ 08:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0